Teh Tarik + Roti Canai

Kerana semangat konon rajin apdet telah luntur sebab bizi memanjang.

Mana taknya stended nam pagi ko dah bangun solat subuh siap-siap nak pegi kerja, sarapan semua tu sampai pkol 7 - 7.15 pagi dah gerak hantar anak dulu ke rumah pengasuh. Dari rumah pengasuh terus plak pi hantaq bini opis dia lebih kurang 8pagi sampai la aku dgn bini aku kat Taman perindustrian Bandar Baru Bangi.

Dari TPBBB ke Taman Perindustrian Kinrara kena on Waze agar tak terjebak dalam kesesakan yang melampau. Tapi kekadang waze pun tak guna!!.

Dah on waze pilih which route yang ko rasa berkenan samada ko nak lalu NKVE, PLUS atau Sg.Besi. Biasanya aku pilih NKVE sbb paling jarang jammed dan cepat walaupun dalam waze depa suruh lalu highway Plus, cuma pilihin ini lebih kilometer

 Datang gile kalau terlalu plus masuk Highway Bukit Jalil memang tak stabil, sukahati je nak jammed sampai rasa nak tertanggal kaki aku. Dulu ada beberapa kali simpang lagi 50meter je lagi nak masuk shortcut ke Highway bukit jalil tapi ko pandang je selama 2jam.

Tapi sejak lepas cuti raya cina haritu aku kerap lalu sini Hignway Plus ke Sg.Besi nih.

Nasib baik kalau traffic berjalan lancar 8.20 - 8.40 aku bleh sampai ofis. Dah sampai perkara pertama lepak mamak sebelah opis ngan rakan, alien sepejabat yang datang awal mcm aku sampai jam 9.00 atau 9.30, sarapan pekena teh tarik secangkir dua + roti canai banjir sambil cerita hal politik, kerja, harta dan lain-lain lagi.

Then masuk opis sambung kerja.

Kalau dengaq cerita tang balik paling sedih..

Sekian..Kbye


No comments:

Post a Comment