Jilan Mesela Anda introduce Abang Salleh

Yang ni 2nd komik Jilan Mesela Anda, so yang nih aku start membina karektor untuk watak komik JNT Seperes bernama Abang Salleh. Kenapa Salleh? aku pilih Salleh nih sebab nama nih mmg nama command kalau orang nak sebut sebagai example. Tak kira kalau drama kat TV ke drama atas pentas ke. Dan yang paling betul mesti korang semua ada kawan yang bernama Salleh. Dan selain itu juga Salleh juga untuk aku mengelak mengambil nama2x kebiasaan yang lain seperti Ali, Ahmad, Mamat, Ali, Raju dan bla,bla,bla...

Dan kalinih jugak aku cuba bawak masuk element komik style Malaysia termasuk sekali dengan dialog. Yela membesor pun dengan komik gila-gila, ujang, walaupun byk terpengaruh dengan komik2x dari negara jepun tapi bila sampai masanya kita tetap tak lupa asal usul kita. Tak caya nanti korang tunggu la next2x project aku.

 

Comments