Dengan Pantas aku upload

 


Artwork nih aku buat dengan tergesa-gesa sebenarnya, tapi alhamdulillah dapat menepati citarasa(mungkin sebab dah lama tak mendesign maka idea datang dengan pantas). Sebab masa tengah drive nak beli barang kedai paklan call aku bising-bising(padahal member santai je, huhuhuhu...saje aku yg nak drama lebih) kata ada orang wassapp beliau cari aku nak bagi job freelance la apakecalat semua tu. Dia ucapkan semoga success pada aku, then aku pun terhegeh-hegeh wassap empunya number untuk menjernihkan suasana kononnya. 😂.

Nak dijadikan cerita rupanya member aku ada rekemen aku kat majikan dia (thanks En. Amat Roy). So kira team diorg dah go trough resume dan portfolio aku, tapi aku kekurangan beberapa jenis artwork yg membolehkan team approve aku sebagai designated freelancer. Disebabkan aku takda lagi contoh2x art yang dapat aku share sebab PC aku korup so aku cakap aku buat satu dan bagi ke diorg. Then dengan pantas aku drive, pergi makan nasi ayam kejap kat batu 6, beli barang kat kedai RM2, beli ayam kat family store batu 6, beli cendol jap(bini nak cendol), ambik anak balik sekolah dan terus menuju pulang ke rumah.

Diorg mintak aku buat design air mineral dan berkonsepkan berasaskan photo manipulation. So sampai rumah aku basuh berak anak jap, mandi, on laptop, scroll google, prompt logo 'Batter Mineral Water' dan terus design sambil jaga kedai. Dan inilah hasilnya. SO lessons kat sini, every time siap job or ada artwork aku akan terus upload sebab taknak pisang berbuah berkali-kali, bila PC korup apapun takdaaaa. 😂😂😂.

Sekian terima kasih.

Comments